Obchodné podmienky
Čl.I. Úvodné ustanovenia
1.1 Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti predávajúceho, ktorým je podnikateľ Denisa Gyeráková, so sídlom na Clementisove sady 905/7, 924 01 Galanta, Slovenská republika, IČO: 43 536 743, zapísaný v obchodnom registri v Trnave Vložka číslo 35403/T Oddiel: Sro (ďalej len “predávajúci“) a kupujúceho, vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim prostredníctvom internetovej stránky elektronického obchodu predávajúceho www.amnesiashop.sk
Identifikačné a kontaktné údaje predávajúceho:
Obchodné meno: Denisa Gyeráková
Sídlo: Clementisove sady 905/7, 924 01 Galanta, Slovenská republika
IČO: 43 536 743
DIČ: 1077436052
Registrácia: zapísaná v živnostenskom registri v Galante, číslo 220-23716
Kontaktné údaje predávajúceho:
Mail: amnesiashop1@gmail.com
Telefón: +421 905 351 768
Korešpondenčná adresa: Denisa Gyeráková, so sídlom na Clementisove sady 905/7, 924 01, Galanta, Slovenská republika
Adresa pre uplatnenie reklamácií: Denisa Gyeráková, so sídlom na Clementisove sady 905/7, 924 01, Galanta, Slovenská republika
Adresa pre doručenie reklamovaného tovaru: Denisa Gyeráková, so sídlom na Clementisove sady 905/7, 924 01, Galanta, Slovenská republika
Bankové spojenie pre bezhotovostné platby predajúcemu:
Názov banky: UniCredit a. s.
IBAN: SK66 1111 000 000 103675 5004
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia
Inšpektorát SOI pre Trnavský kraj
Pekárska 23, 917 01 Trnava 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č.: 033/5512 689
tel. č.: 033/5512 690
fax č.: 033/5512 656
1.2 Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu vyjadruje svoj súhlas s tým, aby sa týmito obchodnými podmienkami spravovala kúpna zmluva uzatvorená medzi predávajúcim a kupujúcim prostredníctvom internetovej stránky elektronického obchodu predávajúceho (ďalej len “kúpna zmluva“), ako aj vzťah vzniknutý pri alebo v súvislosti s uzatváraním takejto kúpnej zmluvy, alebo pri reklamácii tovaru predávaného predávajúcim (ďalej len “tovar“).
1.3 Tieto obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy. Ak si predávajúci a kupujúci v písomnej kúpnej zmluve dohodnú iné podmienky, ako sú podmienky stanovené týmito obchodnými podmienkami, tak ustanovenia takejto písomnej kúpnej zmluvy majú prednosť pred týmito obchodnými podmienkami.
1.4 Predávajúci a kupujúci sa dohodli, že ak záväzkový vzťah založený medzi nimi uzatvorením kúpnej zmluvy alebo vzniknutý medzi nimi v súvislosti s uzatváraním kúpnej zmluvy obsahuje cudzí prvok (napr. kupujúci je občanom iného štátu ako Slovenskej republiky), tak sa takýto vzťah spravuje právnym poriadkom Slovenskej republiky.
1.5 Predávajúci a kupujúci sa dohodli, že na prerokovanie a rozhodnutie sporov vzniknutých medzi nimi v súvislosti so záväzkovým vzťahom založeným medzi nimi uzatvorením kúpnej zmluvy alebo v súvislosti so záväzkovým vzťahom vzniknutým medzi nimi v súvislosti s uzatváraním kúpnej zmluvy, ak takýto vzťah obsahuje cudzí prvok, sú príslušné a právomocné súdy Slovenskej republiky.
1.6 Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom v súlade s ustanovením § 2 písm. a) zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov. Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý je spotrebiteľom, neupravené týmito obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými právnymi predpismi, a to najmä ustanoveniami Občianskeho zákonníka, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov, zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a zákona 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
1.7 Tieto obchodné podmienky sa okrem ustanovení článku VI. a článku VII vzťahujú aj na kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom. Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľom, neupravené týmito obchodnými podmienkami sa riadia najmä príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. – Obchodný zákonník v platnom znení a zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov.
1.8 Ak kupujúci uvedie v objednávke IČO, má sa za to, že nie je spotrebiteľom a pri uzatváraní kúpnej zmluvy nekoná ako spotrebiteľ.
Čl.II. Postup pri uzatváraní kúpnej zmluvy
2.1 Kupujúci pri uzatváraní kúpnej zmluvy postupuje tak, že v elektronickom obchode na internetovej stránke predávajúceho si vyberie tovar, ktorý má záujem kúpiť a takýto tovar si zakliknutím tlačítka "Vložiť do košíka" vloží do "Nákupného košíka". Následne sa kupujúci výberom príslušného tlačidla rozhodne či bude pokračovať v nákupe alebo prejde do "Nákupného košíka".
2.2 Po ukončení výberu tovaru/tovarov prejde kupujúci (napríklad kliknutím na ikonu
nákupného vozíka v pravej hornej časti internetovej stránky predávajúceho) do
"Nákupného košíka" kde má možnosť skontrolovať, potvrdiť, zmeniť, alebo zrušiť
objednávaný tovar a jeho množstvo. V Nákupnom košíku sú obsiahnuté najmä
informácie o druhu, základnom popise, množstve, a cene objednaného tovaru.
2.3 Po potvrdení obsahu "Nákupného košíka" stlačením tlačítka "Objednať" prejde kupujúci na stránku zadania identifikačných, kontaktných a fakturačných údajov kupujúceho, zadania spôsobu a ceny doručenia (resp. prevzatia) tovaru a zadania spôsobu platby. Na tejto stránke je kupujúci povinný uviesť resp. vybrať alebo potvrdiť najmä meno a priezvisko kupujúceho, poštovú a fakturačnú adresu kupujúceho, telefónne číslo kupujúceho, e-mailovú schránku kupujúceho, objednávací kód tovaru, počet kusov, dátum vystavenia objednávky, spôsob úhrady, spôsob prevzatia/doručenia tovaru. Na tejto stránke môže kupujúci vytvoriť svoju registráciu a pri ďalších objednávkach používať svoje uložené identifikačné údaje, ku ktorým sa dostane prihlásením na stránke a zadaním hesla. Kupujúci je povinný na stránke predávajúceho uvádzať vždy úplné, pravdivé a správne údaje. Kupujúci je povinný vyplniť všetky stránkou požadované údaje
2.4 Po zadaní spôsobu a ceny doručenia (resp. prevzatia) tovaru a zadania spôsobu platby za tovar sa kupujúcemu zobrazí celková cena objednávky vrátene ceny dopravy/doručenia. Na úspešné vytvorenie a odoslanie objednávky predávajúcemu sa vyžaduje, aby kupujúci "zaškrtol" políčko "Súhlasím s obchodnými podmienkami", a potom klikol na tlačítko "Odoslať objednávku s povinnosťou platby". Kupujúci je povinný odkontrolovať správnosť zadaných a vybraných dát a údajov v procese objednávania tovaru pred ich definitívnym odoslaním predávajúcemu.
2.5 Pred kliknutím na tlačítko "Odoslať objednávku s povinnosťou platby" má kupujúci možnosť obsah objednávky skontrolovať a objednávku zrušiť alebo zmeniť. Kupujúci sa pred kliknutím na tlačítko "Odoslať objednávku s povinnosťou platby" môže vždy vrátiť na predchádzajúci krok vytvárania objednávky a to stlačením tlačítka "Späť do košíka".
2.6 Pred odoslaním objednávky je kupujúci oprávnený za účelom uzatvorenia zmluvy, zistenia alebo opravy technických chýb vykonať úkony a použiť technické prostriedky popísané v Čl.II. a Čl.III. týchto obchodných podmienok.
2.7 Objednávka zaslaná predávajúcemu je návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy za zmluvných podmienok podľa týchto obchodných podmienok. Objednávka je určená pre predávajúceho na prijatie predávajúcim v lehote 15 dní od jej doručenia predávajúcemu.
2.8 Predávajúci je povinný potvrdiť kupujúcemu doručenie objednávky bezodkladne po jej doručení predávajúcemu. Takéto potvrdenie doručenia objednávky nie je potvrdením o záväznej akceptácii objednávky podľa bodu 2.9 týchto obchodných podmienok a jeho prijatím kupujúcim sa kúpna zmluva ešte nepovažuje za uzatvorenú. Potvrdenie podľa tohto bodu má len informatívny charakter za účelom potvrdenia prijatia objednávky predávajúcim, obsahom potvrdenia budú identifikačné údaje predávajúceho a kupujúceho, druh, množstvo a cena objednaného tovaru, zvolený spôsob, cena a miesto doručenia tovaru, zvolený spôsob platby za tovar, ako aj celková cena tovaru spolu s cenou dopravy. Ak však potvrdenie podľa tohto bodu obsahuje aj text "Potvrdenie o záväznej akceptácii objednávky" alebo iný text z ktorého vyplýva, že potvrdenie podľa tohto bodu je súčasne potvrdením o záväznej akceptácii objednávky, považuje sa toto potvrdenie súčasne za Potvrdenie o záväznej akceptácii objednávky podľa bodu 2.9 obchodných podmienok; potvrdenie v takom prípade obsahuje aj náležitosti podľa druhej vety bodu 2.9 obchodných podmienok.
2.9 Kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká záväzným akceptovaním objednávky kupujúceho predávajúcim, ktoré predávajúci uskutoční zaslaním e-mailovej správy na adresu kupujúceho, pričom takáto správa bude označená ako "Potvrdenie o záväznej akceptácii objednávky". V tele správy budú uvedené identifikačné údaje predávajúceho a kupujúceho, druh, množstvo a cena objednaného tovaru, zvolený spôsob, cena a miesto doručenia tovaru, predpokladaný termín dodania tovaru, zvolený spôsob platby za tovar, ako aj celková cena tovaru spolu s cenou dopravy, prílohou e-mailovej správy budú tieto obchodné podmienky. Na e-mailovú adresu kupujúceho mu budú v prípade potreby zasielané všetky aj ďalšie informácie súvisiace s jeho
objednávkou.
2.10 Pred záväzným akceptovaním objednávky kupujúceho predávajúcim, je predávajúci (v závislosti na charaktere objednávky a objednaného tovaru) podľa vlastného uváženia oprávnený požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky, resp. kupujúceho v súvislosti s vybavovaním objednávky kontaktovať (napr. telefonicky alebo e.mailom).
2.11 Zoznam tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho je zoznamom bežne predávajúcim dodávaného tovaru, avšak predávajúci nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých tovarov podľa zoznamu. Informácie o dostupnosti tovaru na stránke predávajúceho majú informatívny charakter.
2.12 Predávajúci je oprávnený objednávku odmietnuť a objednaný tovar kupujúcemu nedodať, ak kupujúci uviedol pri vytvárané objednávky nesprávne alebo zavádzajúce údaje alebo ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, ak sa s kupujúcim nedohodne na náhradnom plnení.
2.13 Predávajúci je oprávnený objednávku odmietnuť a objednaný tovar kupujúcemu nedodať aj ak kupujúci v minulosti porušil podmienky inej kúpnej zmluvy s predávajúcim.
2.14 O odmietnutí objednávky bude kupujúci informovaný e-mailom. Ak kupujúci pred odmietnutím objednávky uhradil kúpnu cenu alebo jej časti, tak predávajúci vráti zaplatenú sumu kupujúcemu v lehote do 14 dní na ním určený účet, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne inak.
2.15 Predávajúci je oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť, ak kupujúci uviedol pri vytvárané objednávky nesprávne alebo zavádzajúce údaje alebo ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode a ak od predávajúceho nemožno spravodlivo požadovať, aby dodanie tovaru uskutočnil v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode. V týchto prípadoch sa predávajúci môže s kupujúcim dohodnúť na náhradnom plnení. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy predávajúcim, vráti predávajúci kupujúcemu všetky platby prijaté v súvislosti s kúpnou zmluvou do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy.
2.16 Kupujúci má právo stornovať objednávku bez poplatku, a to iba do dvoch hodín od vystavenia objednávky a v prípade, že produkty ešte neboli vyexpedované. Objednávku je možné stornovať písomnou formou (e-mailom na adrese amnesiashop1@gmail.com). Kupujúci je povinný v oznámení o storne objednávky uviesť číslo objednávky, meno, e-mail a popis objednaného tovaru. Potvrdenie stornovania objednávky oznámi predávajúci kupujúcemu písomnou formou (e-mailom alebo poštou). V tomto prípade storna objednávky, predávajúci neúčtuje kupujúcemu žiadne poplatky súvisiace so zrušením objednávky. Predávajúci vráti kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 7 dní bezhotovostným prevodom na bankový účet určený kupujúcim, pokiaľ sa spolu nedohodnú inak. Ustanoveniami tohto bodu nie sú dotknuté práva kupujúceho na odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa článku VI týchto Obchodných podmienok.
2.17 Údaje vo faktúre za dodanie tovaru nemožno meniť po tom, ako bola cena tovaru zaplatená alebo po tom, ako tovar kupujúci prevzal.
2.18 Uzavretú kúpnu zmluvu predávajúci archivuje v elektronickej forme po dobu šiestich rokov a kupujúcemu je prístupná na požiadanie.
Čl.III. Platba za tovar
3.1 Všetky ceny za tovar a služby a všetky poplatky v internetovom obchode predávajúceho sú uvádzané v mene Euro (EUR).
3.2 Kupujúci je povinný zaplatiť za objednaný tovar cenu podľa akceptovanej objednávky. Spolu s cenou tovaru je kupujúci povinný zaplatiť cenu dodania tovaru všetko podľa akceptovanej objednávky. Pred konečným odoslaním objednávky je kupujúci oboznámený s celkovou cenou tovaru a všetkými ďalšími poplatkami súvisiacimi s dodaním tovaru kupujúcemu.
3.3 V kúpnej cene tovaru nie sú zahrnuté poplatky banky kupujúceho za vykonanie úhrady kúpnej ceny ani náklady na použitie elektronických prostriedkov na komunikáciu kupujúcim. Tieto poplatky a náklady je povinný zaplatiť kupujúci, na základe vzťahu kupujúceho s bankou a na základe vzťahu kupujúceho s poskytovateľom pripojenia na internet.
3.4 Kúpnu cenu za tovar a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru a platbou za tovar podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť predávajúcemu v závislosti od zvoleného spôsobu dopravy resp. prevzatia nasledujúcimi spôsobmi:
1. v hotovosti na dobierku v mieste určenom kupujúcim v akceptovanej objednávke (bez poplatku);
2. bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho IBAN: SK66 1111 000 000 103675 5004,
3. bezhotovostne prostredníctvom platobnej karty počas procesu uskutočňovania objednávky resp. bezprostredne po odoslaní objednávky, (bez poplatku, kupujúci ale platí poplatky svojej banky)
3.5 V prípadoch platby v hotovosti je kúpna cena splatná najneskôr pri prevzatí tovaru kupujúcim.
3.6 V prípade bezhotovostnej platby prevodom z účtu je kúpna cena splatná do 3 dní od zaslania predfaktúry na e.mailovú adresu kupujúceho. V prípade bezhotovostnej platby prevodom z účtu je kupujúci povinný uhrádzať kúpnu cenu tovaru vrátane ceny dodania spolu s uvedením variabilného symbolu platby podľa zaslanej faktúry. V prípade bezhotovostnej platby prevodom z účtu sa kúpna cena považuje za zaplatenú pripísaním príslušnej sumy v prospech účtu predávajúceho.
3.7 Ak kupujúci neuhradí kúpnu cenu včas, kúpna zmluva zaniká.
Čl.IV. Dodanie tovaru
4.1 Predávajúci dodáva tovar výlučne na územie krajín ktoré je možné vybrať zo zoznamu krajín doručenia v procese vytvárania objednávky.
4.2 Spôsob dodania resp. prevzatia tovaru si zvolí kupujúci v procese zostavovania objednávky tovaru. Tovar si môže kupujúci prevziať osobne bezplatne na adrese: Amnesia ul. Hlavná 944 , 924 00 Galanta, Slovenská republika na základe predbežnej dohody. Kupujúci si v procese vytvárania objednávky môže zvoliť spôsob doručenia tovaru na jeho adresu prostredníctvom kuriérskej spoločnosti GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o., LIeskovská cesta 13, 962 21 Lieskovec, Slovenská republika, IČO: 36 624 942; cena dopravy je 3,50 EUR; Slovenská pošta, a.s., Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica, IČO: 36 631 124; cena dopravy je 0 EUR. Pri objednávke tovaru v hodnote tovaru nad 50 EUR je doprava zdarma; tým nie je dotknuté ustanovenia bodu 4.1 týchto obchodných podmienok. Pri doručovaní tovaru kupujúcemu, bude kuriér kupujúceho pred doručením telefonicky informovať o čase doručenia.
4.3 Predávajúci je povinný dodať tovar na miesto určené v Potvrdení o záväznej akceptácii objednávky a v lehote do tridsiatich dní od Potvrdenia o záväznej akceptácii objednávky. Tovar, ktorý sa nachádza na sklade predávajúceho je zvyčajne dodávaný do 2-7 pracovných dní; v prípade dlhšej dodacej doby bude predávajúci kupujúceho o tejto skutočnosti bezodkladne informovať. O termíne dodania bude predávajúci informovať kupujúceho emailom.
4.4 Kupujúci je povinný dodaný tovar prevziať aj pred uplynutím lehoty podľa bodu 4.3 týchto obchodných podmienok a prevzatie tovaru písomne potvrdiť. Ak kupujúci dodaný tovar neprevezme, alebo jeho prevzatie odmietne potvrdiť, je predávajúci oprávnený od kúpnej zmluvy okamžite odstúpiť.
4.5 V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, ako bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť predávajúcemu náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
4.6 Pri prevzatí tovaru od prepravcu alebo doručovateľskej služby je kupujúci povinný ihneď skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek poškodení obalu oznámiť túto skutočnosť prepravcovi a ešte za prítomnosti prepravcu prezrieť tovar a v prípade zistenia poškodenia tovaru alebo iných vád tovaru vyhotoviť o tom písomný doklad a nechať ho podpísať zástupcovi prepravcu alebo doručovateľskej služby.
4.7 V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky tovaru nemusí tiež kupujúci zásielku od prepravcu alebo doručovateľskej služby prevziať.
4.8 Podpisom dodacieho listu bez uvedenia výhrad kupujúci potvrdzuje, že zásielka tovaru spĺňala všetky podmienky a náležitosti a na prípadnú neskoršiu reklamáciu ohľadom porušenia obalu zásielky tovaru nemôže byť braný ohľad.
4.9 Predávajúci je oprávnený overiť totožnosť kupujúceho alebo osoby poverenej k odberu tovaru pri osobnom odbere tovaru, a to v prípadoch, kedy bola kúpna cena tovaru kupujúcim zaplatená vopred kartou, bezhotovostným bankovým prevodom, prostredníctvom PayPal.
Čl.V. Vlastnícke právo k tovaru a nebezpečenstvo škody na tovare
5.1 Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho až úplným zaplatením kúpnej ceny za tovar, nikdy nie však skôr ako prevzatím tovaru kupujúcim.
5.2 Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od predávajúceho resp. od dopravcu alebo, ak tak neurobí včas, tak v čase, keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci sa dostane do omeškania s prevzatím tovaru.
Čl.VI. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
6.1 Predávajúci poučuje kupujúceho, že kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, vzniká právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu za podmienok upravených zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru"), a to do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
6.2 Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní od prevzatia tovaru. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom keď
1. kupujúci alebo kupujúcim určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmetevšetky časti objednaného tovaru;
2. sa tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom keď kupujúci alebo kupujúcim určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmete tovar, ktorý bol dodaný ako posledný;
3. sa dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom keď kupujúci alebo kupujúcim určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmete posledný diel alebo kus tovaru;
4. ak sa tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom keď kupujúci alebo kupujúcim určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmete prvý dodaný tovar.
6.3 Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
6.4 Kupujúci nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je
1. predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho,
2. predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
3. predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
4. predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom (napr. pracie prostriedky).
6.5 Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy je kupujúci povinný informovať predávajúceho o svojom rozhodnutí odstúpiť od kúpnej zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou, alebo e-mailom) zaslaným na niektorú z kontaktných adries predávajúceho, ktoré sú uvedené v úvode týchto obchodných podmienok pri identifikácii predávajúceho.
6.6 Na účel odstúpenia od kúpnej zmluvy môže kupujúci použiť aj vzorový formulár, ktorý si kupujúci môže stiahnuť TU; ak mieni kupujúci od kúpnej zmluvy odstúpiť je kupujúci povinný vyplnený vzorový formulár zaslať predávajúcemu na e-mailovú adresu amnesiashop1@gmail.com alebo poštou. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy vyplnením a zaslaním formulára na e-mailovú adresu predávajúceho, predávajúci kupujúcemu prijatie odstúpenia bezodkladne potvrdí e-mailovou správou.
6.7 Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy je zachovaná, ak kupujúci zašle oznámenie o
uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy predávajúcemu pred tým, ako lehota
na odstúpenie od kúpnej zmluvy uplynie.
6.8 Kupujúci je povinný prevzatý tovar zabalený v originálnom obale a spolu so všetkou
dokumentáciu prevzatou spolu s tovarom (letáky, návody na použitie, dokladom o kúpe,
faktúrou a podobne) doručiť alebo zaslať na nasledovnú adresu predávajúceho Denisa Gyeráková, Clementisove sad 905/7 , 924 01 Galanta, Slovenská republika najneskôr do 14
dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Lehota sa považuje za
zachovanú, ak kupujúci tovar v súlade s týmto bodom doručí alebo odošle na
predávajúcim určenú adresu pred uplynutím 14-dňovej lehoty podľa predchádzajúcej
vety. Predávajúci odporúča prepravu tovaru poistiť. Predávajúci nepreberá zásielky na
dobierku.
6.9 Priame náklady na vrátenie tovaru ako aj priame náklady na vrátenie tovaru, ktorý
vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty znáša kupujúci;
tieto náklady nemožno určiť vopred. Predpokladaný odhad týchto nákladov závisí od
druhu a množstva tovaru a od vzdialenosti, z ktorej bude vracaný tovar prepravovaný.
6.10 Kupujúci pri vrátenom tovare zodpovedá iba za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku
zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností
a funkčnosti tovaru (kupujúci je oprávnený tovar vyskúšať rovnako ako v „kamennom
obchode", nie však používať). V prípade, že kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy v zmysle
bodu 6.2 týchto obchodných podmienok a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je použitý
a/alebo je poškodený a/alebo neúplný, a/alebo hodnota predmetného tovaru je znížená
v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania
potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, má predávajúci voči kupujúcemu
nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia tovaru do
pôvodného stavu resp. predávajúci má právo požadovať od kupujúceho preplatenie
zníženia hodnoty tovaru.
6.11 V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu
všetky platby, ktoré kupujúci uhradil v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy, a to najmä
kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru kupujúcemu, avšak okrem
dodatočných nákladov, ak si kupujúci zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný
spôsob doručenia, ktorý predávajúci ponúka. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel
medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný
spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Predávajúci je povinný (s výnimkou prípadu
podľa bodu 6.12 týchto obchodných podmienok) vrátiť platby kupujúcemu bez
zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď bolo predávajúcemu doručené
oznámenie kupujúcemu o odstúpení od kúpnej zmluvy. Predmetnú úhradu je
predávajúci povinný uskutočniť rovnakým spôsobom, aký kupujúci použil pri platbe za
tovar; predávajúci sa môže s kupujúcim dohodnúť aj na inom spôsobe vrátenia platby,
kupujúcemu v súvislosti s takýmto iným spôsobom nesmú byť účtované žiadne platby.
6.12 Ak predávajúci tovar už zaslal kupujúcemu, tak predávajúci je povinný vrátiť platby
kupujúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru
predávajúcemu alebo po predložení hodnoverného dokladu preukazujúceho zaslanie
tovaru späť na adresu predávajúceho podľa toho, čo nastane skôr.
Čl.VII. Reklamácie – Reklamačný poriadok
7.1 Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim, ktorý je
spotrebiteľom, od predávajúceho prostredníctvom elektronického obchodu
predávajúceho.
7.2 Reklamáciou sa rozumie uplatnenie zodpovednosti za vady tovaru u predávajúceho
kupujúcim. Kupujúci je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u predávajúceho podľa
platného reklamačného poriadku.
7.3 Reklamáciu tovaru je kupujúci povinný zaslať predávajúcemu na niektorú z nasledovných adries:
e-mail: amnesiashop1@gmail.com
poštová adresa: Denisa Gyeráková, Clementisove sady 905/7 , 924 01 Galanta, Slovenská republika
7.4 Reklamovaný tovar je kupujúci povinný doručiť k vybaveniu reklamácie na nasledovnú adresu:
Denisa Gyeráková, Clementisove sady 905/7 , 924 01 Galanta, Slovenská republika
7.5 Reklamovaný tovar je kupujúci povinný doručiť predávajúcemu mechanicky
nepoškodený, čistý, podľa možnosti v originálnom balení, vrátane manuálov, záručného
listu a faktúry alebo iného dokladu o zaplatení.
7.6 Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný Reklamačný poriadok zverejnený na
internetovej stránke predávajúceho, ktorý je súčasne obsahom tohto článku VII.
Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že si Reklamačný poriadok
prečítal a v celom rozsahu s ním súhlasí a zároveň potvrdzuje, že bol riadne informovaný
o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno
reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č.
250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č.
372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon").
7.7 Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje
vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol
zakúpený u predávajúceho.
7.8 Kupujúci je povinný vykonať prehliadku tovaru pri prevzatí tovaru. Pokiaľ tak
neurobí, môže uplatniť nároky z chýb zistiteľných pri tejto prehliadke, len keď preukáže,
že tieto chyby mal tovar už v čase prevzatia tovaru.
7.9 Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a
riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo, ak sa vada
týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané
náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy
namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu
nespôsobí závažné ťažkosti.
7.10 Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne
užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy
odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však
kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád
vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú
zľavu z ceny veci.
7.11 Záručná doba je 24 mesiacov (pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená iná
záručná doba) a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Pri tovare
predávanom za nižšiu cenu v dôsledku vady, predávajúci poskytuje záruku 24 mesiacov,
pričom záruka sa nevzťahuje na vady, pre ktoré bola zníženia cena; takéto vady musia
byť uvedené v kúpnej zmluve.
7.12 Po začatí reklamačného konania záručná doba neplynie až do dňa oznámenia výsledku reklamácie.
7.13 Záruka sa nevzťahuje na vady spôsobené s užívaním produktu v rozpore s jeho účelom využitia, mechanickým opotrebovaním alebo opotrebovaním z bežného užívania.
7.14 Všetky záručné opravy sú v prípade, ak do času ich uplatnenia nezanikol nárok na uplatnenie záruky podľa bodu 7.24 týchto obchodných podmienok, za podmienok stanovených tými obchodnými podmienkami, bezplatné.
7.15 Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v prevádzkarni
predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona tak, že doručí tovar do prevádzkarne
predávajúceho na adresu Denisa Gyeráková, Clementisove sady 905/7 , 924 01 Galanta,
Slovenská republika a vyplní formulár na uplatnenie reklamácie (ktorý si kupujúci môže
stiahnuť TU) a doručí ho predávajúcemu. Kupujúci je povinný vo formulári presne
označiť druh, resp. prejavy a rozsah vád tovaru.
7.16 Reklamačné konanie tovaru sa začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
1. doručenie riadne vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie od kupujúceho predávajúcemu,
2. doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho na adresu určenú predávajúcemu v tomto Reklamačnom poriadku.
Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie.
7.17 Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení
reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v
písomnej podobe, v ktorej je povinný presne označiť chyby tovaru v súlade s ust. § 18
ods. 5 Zákona a poučiť kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 a ust.
§ 623 Občianskeho zákonníka. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov
diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie
doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť
bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie;
potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť
preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
7.18 Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust.
§ 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje, je predávajúci alebo určená osoba povinná určiť
spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona ihneď, v zložitejších
prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch,
najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní
odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie
predávajúci alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch
možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako
30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má
spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. O
ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje predávajúci
kupujúceho formou dohodnutou medzi obidvoma zmluvnými stranami (e-mailom a
doporučeným listom) a zároveň bude kupujúcemu spolu s tovarom doručený
reklamačný protokol.
7.19 Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia
kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe
vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo
akreditovanou osobou, alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len "odborné posúdenie
tovaru"). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže predávajúci od
kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady
súvisiace s odborným posúdením tovaru.
7.20 Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej
zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade
o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie.
Ak kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o
vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým
súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok
odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť
predávajúceho za reklamovanú chybu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas
vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je
povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky
náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne
vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
7.21 Kupujúci nemá právo uplatniť záruku na chyby, o ktorých bol predávajúcim v dobe
uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za
ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
7.22 Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
1. odovzdaním opraveného tovaru,
2. výmenou tovaru,
3. vrátením kúpnej ceny tovaru,
4. vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
5. písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
6. odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
7.23 Nárok na uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká:
1. nepredložením dokladu o zaplatení, dodacieho listu alebo záručného listu, príslušenstva alebo dokumentácie tovaru,
2. uplynutím záručnej doby tovaru,
3. mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,
4. používaním tovaru v podmienkach, do ktoré tovar nie je určený
5. zanedbaním starostlivosti o tovar.
7.24 Predávajúci je povinný o spôsobe určenia spôsobu vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej alebo donáškovej služby, alebo prostredníctvom e-mailu.
7.25 Kupujúci je oprávnený na e.mailovú adresu amnesiashop1@gmail.com zasielať aj svoje iné reklamácie, sťažnosti a podnety týkajúce sa predávajúceho alebo ním poskytovaných služieb alebo tovaru; ustanovenia tohto článku sa na ich vybavenie použijú obdobne.
7.26 V prípade, ak kupujúci tovar vymieňa z dôvodu, že si zle objednal (napr. kupujúci má záujem o tričko inej farby ako si objednal, alebo o inú veľkosť; kupujúci teda tovar nevymieňa z dôvodu vád tovaru a kupujúci ani od kúpnej zmluvy neodstúpil), tak kupujúci hradí všetky náklady na výmenu tovaru a kupujúci nemá nárok na vrátenie poštovného.
7.27 Ak kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho
reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť
sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu
odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, kupujúci má
právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia §
12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a
doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie
spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia Prievozská 32,
827 99 Bratislava 27, www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba
zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom
hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam takýchto subjektov je možné získať na
stránke www.mhsr.sk); kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov
alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
7.28 Kupujúci je oprávnený použiť platformu riešenia sporov online (ďalej len ako „RSO“)
na riešenie svojich sporov, v jazyku, ktorí si zvolí. Kupujúci môže na alternatívne riešenie
svojho sporu využiť platformu RSO, ktorá je dostupná na webovej
stránke ec.europa.eu/consumers/odr/. Kupujúci pri predkladaní podania
platforme RSO vyplní elektronický formulár sťažnosti. Informácie, ktoré predloží, musia
byť dostatočné na určenie príslušného subjektu alternatívneho riešenia sporov online.
Kupujúci môže priložiť dokumenty na podporu svojej sťažnosti.
Čl.VIII. Ochrana osobných údajov
8.1 Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci (ďalej aj „dotknutá osoba“) v prípade, že je
fyzickou osobou, oznámi predávajúcemu svoje meno a priezvisko, adresu trvalého
bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu, mailovú adresu. V prípade ak predávajúci spracúva
aj iné osobné údaje kupujúcich, spracúva ich v rozsahu potrebnom na splnenie
povinností vyplývajúcich z kúpnej zmluvy. Kupujúci poskytuje osobné údaje
predávajúcemu dobrovoľne za účelom splnenia jeho povinností vyplývajúcich z kúpnej
zmluvy a ďalšej komunikácie s ním. Bez ich poskytnutia predávajúci nemôže riadne plniť
zmluvu s kupujúcim a preto ju nebude možné s kupujúcim ani uzavrieť. Účelom
spracúvania týchto osobných údajov je vystavenie daňového dokladu, predzmluvné
vzťahy, identifikácia kupujúceho, potvrdenie objednávky a to telefonicky alebo
prostredníctvom elektronickej pošty, doručenie tovaru, vedenie zľavových programov
pre zákazníkov, registrácia v internetovom obchode www.amnesiashop.sk . Kupujúci
prehlasuje, že všetky ním uvedené údaje poskytol dobrovoľne a že tieto údaje sú
pravdivé. Kupujúci prehlasuje, že si je vedomý dôsledkov uvedenia nepravdivých údajov,
obzvlášť skutočnosti, že by takéto konanie mohlo byť klasifikované ako trestný čin.
8.2 Predávajúci spracúva osobné údaje dotknutých osôb na účely zľavových programov a
na marketingové účely so súhlasom dotknutej osoby v súlade s § 11 zák. č. 122/2013 Z. z.
o ochrane osobných údajov v znení neskorších právnych predpisov podľa súhlasu
uvedeného v čl. 8.23 obchodných podmienok. Dotknutá osoba prejaví svoj súhlas alebo
nesúhlas so spracúvaním osobných údajov pri objednaní si tovaru prostredníctvom
internetového obchodu www.amnesiashop.sk, pri svojej registrácii na
stránke www.amnesiashop.sk alebo iným vhodným spôsobom.
8.3 Kupujúci zaslaním objednávky predávajúcemu čestne prehlasuje, že dáva súhlas v
zmysle ust. § 11 ods. 1 zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení
neskorších predpisov (ďalej len „ZOOÚ"), aby predávajúci spracoval a uschovával jeho
osobné údaje, najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti
predávajúceho a spracovával ich v informačnom systéme „predaj“ pre zákazníkov. Tieto
osobné údaje predávajúci spracúva po dobu, po ktorú účel plnenia vyplývajúci zo
zmluvného vzťahu a v prípade súhlasu pre marketingové účely, trvá. Kupujúci zároveň
čestne prehlasuje, že dáva svoj súhlas predávajúcemu so spracúvaním jeho osobných
údajov ako aj s cezhraničným prenosom osobných údajov sprostredkovateľom do Českej
republiky ako členského štátu Európskej únie a to za účelom evidencie uzavretých
kúpnych zmlúv medzi predávajúcim a kupujúcim, faktúr a iných dokumentov, za účelom
prepravných služieb kúpeného tovaru ako aj za účelom marketingu, pokiaľ poskytol na
daný účel kupujúci súhlas. Predávajúci je oprávnený poskytnúť osobné údaje spracúvane
so súhlasom dotknutej osoby na vyššie uvedené účely v záujme zvýšenia kvality
poskytovaného tovaru a služieb a zvýšenia spokojnosti zákazníkov. Predávajúci sa
zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s
platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky. Predávajúci spracúva osobné údaje
kupujúceho len po dobu nevyhnutnú na splnenie si svojich povinností vyplývajúcich zo
zmluvy a zo všeobecne záväzných právnych predpisov. Predávajúci po splnení účelu
spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov kupujúceho v súlade s
ust. § 17 ods. 1 ZOOÚ. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci odvolať
kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia
odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu a údaje budú následne vymazané.
Predávajúci nesprístupňuje osobné údaje žiadnej tretej osobe okrem prípadov, keď je to
nevyhnutné na splnenie povinností vyplývajúcich z kúpnej zmluvy. Kupujúci berie na
vedomie, že jeho osobné údaje budú sprístupnené alebo poskytnuté tretej osobe (napr.
dopravcovi) za účelom splnenia jeho povinností vyplývajúcich z kúpnej zmluvy.
8.4 Kupujúci má právo a možnosť aktualizovať svoje osobné údaje priamo v on-line režime na web stránke internetového obchodu predávajúceho po svojom prihlásení v menu „Môj účet".
8.5 Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6 ods. 2 písm. c) ZOOÚ osobné údaje bude získavať výlučne na účel uvedené v bode 8.1, 8.2 a 8.3 týchto podmienok.
8.6 Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6 ods. 2 písm. e) ZOOÚ zabezpečí, aby sa osobné údaje spracúvali a využívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu, na ktorý boli zhromaždené.
8.7 Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust § 6 ods. 2 písm. i) ZOOÚ bude spracúvať
osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje
ZOOÚ ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať.
8.8 Kupujúci má právo na základe písomnej žiadosti od predávajúceho vyžadovať:
1. potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje o nej spracúvané,
2. vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o spracúvaní osobných údajov v informačnom systéme v rozsahu:
- identifikačné údaje predávajúceho a zástupcu predávajúceho, ak bol vymenovaný,
- identifikačné údaje sprostredkovateľa; to neplatí, ak predávajúci pri získavaní osobných údajov nepostupuje podľa § 8 ZOOÚ,
- účel spracúvania osobných údajov,
- zoznam osobných údajov alebo rozsah osobných údajov podľa § 10 ods. 4 prvej vety ZOOÚ a
- doplňujúce informácie, ktoré sú s ohľadom na všetky okolnosti a podmienky spracúvania osobných údajov potrebné pre kupujúceho na zaručenie jej práv a právom chránených záujmov v rozsahu najmä
1. poučenie o dobrovoľnosti alebo povinnosti poskytnúť požadované osobné údaje; ak predávajúci získava osobné údaje kupujúceho na základe súhlasu kupujúceho podľa § 11 ZOOÚ, oznámi jej aj čas platnosti súhlasu, a ak kupujúceho povinnosť poskytnúť osobné údaje vyplýva z priamo vykonateľného právne záväzného aktu Európskej únie, medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná, alebo zákona, predávajúci oznámi kupujúcemu právny základ, ktorý jej túto povinnosť ukladá, a upovedomí ju o následkoch odmietnutia poskytnúť osobné údaje,
2. tretie strany, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje poskytnuté,
3. okruh príjemcov, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje sprístupnené,
4. formu zverejnenia, ak majú byť osobné údaje zverejnené,
5. tretie krajiny, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že sa do týchto krajín uskutoční prenos osobných údajov,
6. pri vydaní rozhodnutia podľa odseku 8.12 týchto obchodných podmienok je kupujúci oprávnený oboznámiť sa s postupom spracúvania a vyhodnocovania operácií,
1. vo všeobecne zrozumiteľnej forme presné informácie o zdroji, z ktorého získal jej osobné údaje na spracúvanie,
2. vo všeobecne zrozumiteľnej forme zoznam jej osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
3. opravu alebo likvidáciu svojich nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
4. likvidáciu jej osobných údajov, ktorých účel spracúvania sa skončil; ak sú predmetom spracúvania úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môže požiadať o ich vrátenie,
5. likvidáciu jej osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k porušeniu zákona,
6. blokovanie jej osobných údajov z dôvodu odvolania súhlasu pred uplynutím času jeho platnosti, ak predávajúci spracúva osobné údaje na základe súhlasu kupujúceho.
8.9 Právo kupujúceho podľa bodu 8.8 bodu 5 a 6 týchto obchodných podmienok možno obmedziť, len ak takéto obmedzenie vyplýva z osobitného zákona alebo jeho uplatnením by bola porušená ochrana kupujúceho, alebo by boli porušené práva a slobody iných osôb.
8.10 Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u predávajúceho namietať voči
1. spracúvaniu jej osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jej súhlasu, a žiadať ich likvidáciu,
2. využívaniu titulu, mena, priezviska a adresy kupujúceho na účely priameho marketingu v poštovom styku, alebo
3. poskytovaniu titulu, mena, priezviska a adresy kupujúceho na účely priameho marketingu.
8.11 Kupujúci na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, má
právo u predávajúceho kedykoľvek namietať voči spracúvaniu osobných údajov v
prípadoch podľa § 10 ods. 3 písm. a), e), f) alebo g) ZOOÚ vyslovením oprávnených
dôvodov alebo predložením dôkazov o neoprávnenom zasahovaní do jej práv a právom
chránených záujmov, ktoré sú alebo môžu byť v konkrétnom prípade takýmto
spracúvaním osobných údajov poškodené; ak tomu nebránia zákonné dôvody a
preukáže sa, že námietka kupujúceho je oprávnená, predávajúci je povinný osobné
údaje, ktorých spracúvanie kupujúci namietal, bez zbytočného odkladu blokovať a
zlikvidovať ihneď, ako to okolnosti dovolia.
8.12 Kupujúci na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, ďalej
má právo u predávajúceho kedykoľvek namietať a nepodrobiť sa rozhodnutiu
predávajúceho, ktoré by malo pre ňu právne účinky alebo významný dosah, ak sa také
rozhodnutie vydá výlučne na základe úkonov automatizovaného spracúvania jej
osobných údajov. Kupujúci má právo žiadať predávajúceho o preskúmanie vydaného
rozhodnutia metódou odlišnou od automatizovanej formy spracúvania, pričom
predávajúci je povinný žiadosti kupujúceho vyhovieť, a to tak, že rozhodujúcu úlohu pri
preskúmaní rozhodnutia bude mať oprávnená osoba; o spôsobe preskúmania a výsledku
zistenia predávajúci informuje kupujúceho v lehote podľa ods. 8.19. týchto obchodných
podmienok. Kupujúci nemá toto právo iba v prípade, ak to ustanovuje osobitný zákon, v
ktorom sú upravené opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho,
alebo ak v rámci predzmluvných vzťahov alebo počas existencie zmluvných vzťahov
predávajúci vydal rozhodnutie, ktorým vyhovel požiadavke kupujúceho, alebo ak
predávajúci na základe zmluvy prijal iné primerané opatrenia na zabezpečenie
oprávnených záujmov kupujúceho.
8.13 Ak kupujúci uplatní svoje právo
1. písomne a z obsahu jej žiadosti vyplýva, že uplatňuje svoje právo, žiadosť sa považuje za podanú podľa tohto zákona; žiadosť podanú elektronickou poštou alebo faxom kupujúci doručí písomne najneskôr do troch dní odo dňa jej odoslania,
2. osobne ústnou formou do zápisnice, z ktorej musí byť zrejmé, kto právo uplatnil, čoho sa domáha a kedy a kto vyhotovil zápisnicu, jeho podpis a podpis kupujúceho; kópiu zápisnice je predávajúci povinný odovzdať kupujúcemu,
3. u sprostredkovateľa podľa bodu 1 alebo 2 tohto odseku týchto obchodných podmienok, je ten povinný túto žiadosť alebo zápisnicu odovzdať predávajúcemu bez zbytočného odkladu.
8.14 Kupujúci pri podozrení, že jej osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov.
8.15 Ak Kupujúci nemá spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jej práva môže uplatniť zákonný zástupca.
8.16 Ak kupujúci nežije, jej práva, ktoré mala podľa tohto zákona, môže uplatniť blízka osoba.
8.17 Žiadosť kupujúceho podľa ods. 8.8 bodu 1 až 3, 5 až 8 týchto obchodných podmienok a ods. 8.10 až 8.12. týchto obchodných podmienok vybaví predávajúci bezplatne.
8.18 Žiadosť kupujúceho podľa ods. 8.8 bodu 4 týchto obchodných podmienok vybaví
predávajúci bezplatne okrem úhrady vo výške, ktorá nemôže prekročiť výšku účelne
vynaložených vecných nákladov spojených so zhotovením kópií, so zadovážením
technických nosičov a s odoslaním informácie kupujúcemu, ak osobitný zákon
neustanovuje inak.
8.19 Predávajúci je povinný písomne vybaviť žiadosť kupujúceho podľa odsekov 8.17 a
8.18. týchto obchodných podmienok najneskôr do 30 dní odo dňa doručenia žiadosti
8.20 Obmedzenie práv kupujúceho podľa ods. 8.9 týchto obchodných podmienok predávajúci bez zbytočného odkladu písomne oznámi kupujúcemu a Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky.
8.21 Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 15 ods. 1 písm. b) ZOOÚ spracúva osobné údaje kupujúceho na účely uvedené v bode 8.3 týchto podmienok prostredníctvom týchto sprostredkovateľov:
1. INTIME, s.r.o., Senecká cesta 1, Ivanka pri Dunaji, 900 28, IČO: 31 342 621, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel Sro. Vložka č. 4376/B
2. cargo-partner SR, s.r.o., Kopčianska 92, Bratislava 852 03, IČO: 31358152, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, odd. Sro, vl.č.5741/B
3. GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o., Lieskovská cesta 13, Lieskovec 962 21, IČO: 36624942, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, odd. Sro, vl.č.9084/S
4. Slovenská pošta, a.s., Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica, IČO: 36 631 124, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, Oddiel Sa, Vložka č. 803/S
5. Slovak Parcel Service s.r.o. , Senecká cesta 1, Ivanka pri Dunaji 900 28, IČO: 31329217, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, odd. Sro, vl.č.3215/B
8.22 Súhlas so spracúvaním osobných údajov – zákazníci. Týmto ako kupujúci udeľujem
súhlas podľa § 11 zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších
právnych predpisov so spracúvaním mojich osobných údajov v rozsahu podľa bodu 8.1
obchodných podmienok spoločnosťou Denisa Gyeráková, Clementisove sady 905/7, 924 01
Galanta, Slovenská republika, IČO: 47116099. Ako kupujúci som si vedomý skutočnosti,
že vyššie uvedené súhlasy som oprávnený kedykoľvek odvolať písomnou formou. Ako
kupujúci prehlasujem, že som bol/a v súlade s § 15 ods. 1 informovaný/á o podmienkach
spracúvania osobných údajov prevádzkovateľom ktoré sú zverejnené na internetovej
stránke www.amnesiashop.sk
8.23 Súhlas so spracúvaním osobných údajov – marketing. Týmto udeľujem súhlas podľa
§ 11 zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších právnych
predpisov so spracúvaním mojich osobných údajov v rozsahu emailová adresa
spoločnosťou Denisa Gyeráková, Clementisove sady 905/7, 924 01 Galanta, Slovenská
republika, IČO: 43 536 743 na marketingové účely. Zároveň súhlasím s tým, aby boli moje
osobné údaje poskytnuté tretím stranám. Prehlasujem, že som bol/a v súlade s § 15 ods.
1 informovaný/á o podmienkach spracúvania osobných údajov prevádzkovateľom.
Čl.IX. Spoločné ustanovenia
9.1 Predávajúci je oprávnený nezverejniť pri tovare recenzie, ktoré nesúvisia s predmetným tovarom, obsahujú nevhodné výrazy, sú podľa starostlivého uváženia predávajúceho nepravdivé, odkazujú na iné webové stránky alebo materiály alebo akýmkoľvek iným spôsobom poškodzujú meno alebo povesť predávajúceho.
9.2 Zmluvné strany sa dohodli, že medzi sebou budú komunikovať najmä prostredníctvom e-mailových správ, resp. prostredníctvom listových zásielok.
9.3 Zaslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že ho predávajúci pred zaslaním objednávky oboznámil so všetkými informáciami podľa § 3 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
9.4 Internetovou stránkou predávajúceho sa na účely týchto obchodných podmienok rozumie internetová stránka www.amnesiashop.sk. Internetovým obchodom predávajúceho alebo elektronickým obchodom predávajúceho sa na účely týchto obchodných podmienok rozumie internetový obchod predávajúceho na internetovej stránke www.amnesiashop.sk
9.5 Spotrebiteľom sa na účely kúpnej zmluvy rozumie spotrebiteľ tak, ako je definovaný v zákone č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov.
9.6 Kúpna zmluva je zmluvou uzatvorenou na dobu určitú, a to do splnenia všetkých povinností zmluvných strán z kúpnej zmluvy. Záväzky kupujúceho z kúpnej zmluvy trvajú počas platnosti kúpnej zmluvy, najdlhšie však do ich splnenia.
9.7 Kúpna zmluva je uzatváraná v slovenskom jazyku.
9.8 Kúpna zmluva bude uložená u predávajúceho v elektronickej podobe po dobu šiestich rokov a kupujúcemu je po túto dobu dostupná na požiadanie.
9.9 Kupujúci si je vedomý, že mu kúpou tovaru od predávajúceho nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvov či patentov predávajúceho alebo ďalších firiem, ak nie je výslovne písomne dohodnuté inak.
9.10 Sťažnosti a podnety je kupujúci oprávnený predávajúcemu doručovať na adresu amnesiashop1@gmail.com
Čl.X. Záverečné ustanovenia
10.1 Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto obchodných podmienkach sa považuje za splnenú umiestnením nového znenia obchodných podmienok na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
10.2 V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.
10.3 Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu odoslaním elektronickej objednávky kupujúcim.
10.4 Predávajúci nezodpovedá kupujúcemu za ušlý zisk, stratu príležitostí alebo iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nevybavenia objednávky, porušenia zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom.
10.5 Predávajúci si vyhradzuje právo započítať si svoje splatné pohľadávky voči kupujúcemu, pri vybavení novej objednávky v prípade, že kupujúci v minulosti nesplnil svoje záväzky voči predávajúcemu.
10.6 Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto obchodné podmienky, ktorých súčasťou je aj Reklamačný poriadok, prečítal v celom rozsahu, porozumel ich významu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
VÝMENA A VRÁTENIE TOVARU
Pokiaľ ste si objednali tovar, ktorý Vám nesedí alebo nie je úplne podľa Vašich predstáv, radi Vám ho vymeníme za inú veľkosť, farbu alebo iný tovar. Do 30 kalendárnych dní od prevzatia zásielky máte nárok tovar vymeniť, či vrátiť bez udania dôvodu. Ak však koniec tohto obdobia pripadne na deň pracovného pokoja, lehota sa predlžuje do nasledujúceho pracovného dňa.
Ak ste sa rozhodli tovar vrátiť a požadujete vrátenie kúpnej ceny, máte na to nárok podľa§ 12 odst. 1 zákona 108/2000 o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji. Môžete tak urobiť do 30 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru bez uvedenia dôvodu.
* Pre podnikateľov: Tento nárok sa nevzťahuje na nákup v súvislosti s vašou podnikateľskou činnosťou (o čom rozhoduje uvedenie IČO na nákupnom doklade), nakoľko obchodný zákonník túto možnosť neumožňuje.
VÝMENA TOVARU ZA INÚ VEĽKOSŤ, FARBU, ...
Pokiaľ sa rozhodnete pre výmenu prosím, dodržujte prosíme Vás tieto základné podmienky:
- Tovar nám zašlite najneskôr 30. deň po fyzickom prevzatí zásielky.
- Tovar musí byť kompletný, neporušený, nepoužitý, opatrený visačkami v originálnom obale, schopný ďalšieho predaja.
- Do zásielky priložte vyplnený sprievodný formulár, ktorý nájdete nižšie. Stiahnite si ho, vytlačte a vypíšte perom.
- Vo formulári uveďte požadovaný tovar (veľkosť, farbu), za ktorý chcete tovar vymeniť.
- Tovar neposielajte na dobierku, v takomto prípade ho neprevezmeme a bude Vám doručený späť.
- Náklady na poštovné od Vás k nám hradíte vy.
- Náklady na poštovné od nás k Vám hradíme my.
- Tovar prosím zašlite na adresu: Denisa Gyeráková, Clementisove sady 905/7, 924 01 Galanta, Slovenská republika
- Tovar je možné osobne zaniesť na adresu: Amnesia Hlavná č. 944 , 924 00 Galanta, Slovenská republika
- Odporúčame Vám zásielku poslať ako doporučený balík s poistením na hodnotu tovaru (v prípade straty, alebo znehodnotenia balíka si ho budete môcť s podacím lístkom na pošte vyreklamovať).
- Tovar, ktorý ste uviedli vo formulári, Vám obratom pošleme na Vašu adresu.
VRÁTENIE TOVARU (VRÁTENIE KÚPNEJ CENY)
Pokiaľ sa rozhodnete pre vrátenie tovaru, je nutné dodržať tieto základné podmienky:
- Tovar nám zašlite najneskôr 30. deň po fyzickom prevzatí zásielky.
- Tovar musí byť kompletný, neporušený, nepoužitý, opatrený visačkami v originálnom obale, schopný ďalšieho predaja.
- Ak ste k Vašemu nákupu obdržali aj darček, je nutné ho poslať tiež, inak Vám budeme účtovať jeho aktuálnu predajnú cenu.
- Do zásielky priložte vyplnený sprievodný formulár, ktorý nájdete nižšie. Stiahnite si ho, vytlačte a vypíšte perom.
- Vo formulári uveďte číslo účtu, kam máme finančné prostriedky vrátiť.
- Zaväzujeme sa Vám vrátiť kúpnu cenu tovarov do 14 kalendárnych dní odo dňa prijatia vráteného tovaru na Váš bankový účet.
- Tovar neposielajte na dobierku, v takomto prípade ho neprevezmeme a bude Vám doručený späť.
- Náklady na poštovné od Vás k nám hradíte vy.
- Tovar je nutné zaslať na adresu: Denisa Gyeráková, Clementisove sady 905/7, 924 01 Galanta, Slovenská republika
- Tovar je možné osobne zaniesť na adresu: Amnesia, Hlavná č. 944 , 924 00 Galanta, Slovenská republika
- Odporúčame Vám zásielku poslať ako doporučený balík s poistením na hodnotu tovaru (v prípade straty, alebo znehodnotenia balíka si ho budete môcť s podacím lístkom na pošte vyreklamovať).
V prípade akýchkoľvek otázok, pripomienok a návrhov nás neváhajte kontaktovať. Radi Vám pomôžeme.
Formulár - odstúpenie od zmluvy (PDF)
Formulár - reklamačný protokol (PDF)